úterý 7. října 2014

Den 17. (24.09.2014) Zion NP 2.den

V noci šíleně foukalo a chvilku jsem měl strach, jestli náhodou nezačne pršet. Ale jde prostě jen o proudění vzduchu po změně teplot během dne a noci. Hned zrána (před sedmou) Jirka s Lukym vyráží do návštěvnického centra pro permity do Narrows (povolenky na trail řekou). Na každý den je k dispozici 40 jednodenních povolení a 12 povolení dvoudenních s noclehem na určených 12 kempovacích místech u řeky (tyto povolení jsou pro skupiny od dvou do dvanácti lidí). Kluci mají štěstí – chtěli jsme dvoudenní povolenku a ještě tři byly volné. Bylo nám přiděleno kempovací místo číslo 6, dostali jsme srací pytlíky a můžeme zítra na výlet!

Poop bag, až příroda zavolá...

My, co jsme nemuseli v ten nelidský čas vstávat ještě cca do půl deváté vyspáváme. Po snídani balíme stan a přesunujeme se za řeku (která tvoří hranici mezi parkem a Springdale) do campu patřící přímo k parku, nocleh je o 25 dolarů levnější a je to přímo u zastávky místních shuttlebusů. Navzdory radám v průvodci, které jako nejlepší čas doporučují hodně brzké ráno, nebo pozdní odpoledne, se v poledne vydáváme na Angel’s Landing.

Výstup na Angels Landing - jednodušší část

Track na skalní vyhlídku na celý kaňon s náročnější závěrečnou částí s řetězy a úzkými hřebeny skal (některé skalní „můstky“ mají jen cca 1,5 m šířku), který není vhodný pro lidi se závratí. Na klikatou stezku nahoru praží slunce a cesta je pekelně dlouhá. Zpocení jako koně procházíme Refrigerator canyonem, kde má být o 5 až 15 stupňů nižší teplota. Bohužel během poledne i do tohoto úzkého prostoru svítí slunce, tak to jaksi nemáme šanci poznat. Nakonec přicházíme k místu, kde někteří návštěvníci zejména s menšími dětmi a ti, kteří nezvládají výšky, končí tenhle trail. Jedná se o plošinu před náročnou částí výstupu. I odsud už je krásný výhled, ale my samozřejmě míříme dál (tedy spíše výš), až k opravdovému cíli trasy. Já si to užívám, Lukáš už trochu méně (přeci jen výšky mu nedělají moc dobře). Vrchol stojí za to! Ten pocit, kdy člověk stojí na kraji útesu a před ním se otevírá celý kaňon, je skvělý. Wow!

Jirka hlásí "Vše OK"

Pohled na údolí Zionu

A pohled na druhou stranu...

Angel's Landing
Tenhle trail nám pro dnešek stačil, po návratu do campu se jdeme okoupat do řeky. Osvěženi a omytí od prachu a potu ještě vyrážíme do půjčovny vybavení pro canyoning (fasujeme neoprenové ponožky, speciální boty, dřevěnou tyč a vodotěsný pytel) a pak míříme na pořádnou večeři do místního vyhlášeného grillu.