čtvrtek 9. října 2014

Den 24. (01.10.2014) Los Angeles

Lukyho nabíječka se nenašla, takže zařazujeme do plánu návštěvu nějakého obchodu s foťáky a baterkami Canon. Po snídani (opět pozdní, jako vždycky) se kupujeme baterku, a pak máme v plánu prohlídku plovoucího muzea USS Iowa.

USS Iowa je bitevní loď postavená během druhé světové války (spuštěna v roce 1943), která s přestávkami a s postupnými modernizacemi sloužila až do roku 1990, kdy byla definitivně vyřazena. Jedná se o špičku ve své třídě, v boji nebyla nikdy překonána a jedná se o poslední vedoucí loď bitevních lodí amerického námořnictva. (Bitevní lodě se přestaly vyrábět, protože s rozvojem letadel se zvětšil operační dosah letadlových lodí, které se tak staly dominantními hráči na světových oceánech). Jedinými obětmi na její palubě, je 47 námořníků zabitých výbuchem a následným požárem nálože v dělové věži, při námořním cvičení v roce 1989. Loď má úctyhodné 406 mm hlavní děla s dostřelem 24 mil (což už je za horizont), 127 mm děla s dostřelem 10 mil a spoustu další výzbroje (včetně raket Tomahawk – tedy dnes pouze jejich maket). Je to pořádný kus železa, o metr delší než Titanic, s výtlakem 57,5 tisíce tun a s maximální rychlostí 33 uzlů.

Děla ráže 406 mm
Vystřelit dělo, tak kluci ohluchnou (a já taky)
Tom by velikostí vyhovoval jako vhodná náhrada projektilu

Kapitánské křeslo. Za šíleným pancéřováním byl kormidelník
Pohled z můstku

Ubikace mužstva v 80. letech (ve 40. a 50. jich spalo 5 nad sebou!)
Jídelna

Po prohlídce Iowy se vydáváme do Santa Monicy, kde se proháněl David Hasselhoff v červených trenýrkách. Lukáš s Jirkou se jdou okoupat do oceánu, já tam raději nelezu – přeci jen voda není nijak teplá. Počkali jsme si na západ slunce, abychom udělali fotky jako ze závěrečných titulků Pobřežní hlídky, a jedeme navštívit mou kamarádku a sousedku z Bartovic, která v Santa Barbaře trénuje tenis. Dojíždíme tam dost pozdě, tak na nás chudák musela čekat – promiň Teri :-). Dáváme si večeři, prohlížíme si noční město (které vypadá dost dobře – škoda, že ho nevidíme za světla), a protože nechceme dojet do Sequoia NP až za rozbřesku, raději vyrážíme na cestu. Stejně dojíždíme až kolem páté hodiny ranní.

Suvenýr z Iowy
Dejvid Hajzlhof (a nějaká ženská, která mi kazí záběr)

Já jsem si smočil pouze nohy